Underskatta inte en hamster


Okej, inte för att jag tror att en hamster kan vara smartare än mig, men en liten jävel på djurmagazinet är bannemej super intelligent.
Under mina tre praktikveckor så är det jag som har hand om gnagarrummet, det vill säga alla små söta smådjur och skrikande fåglar. Dessa är instängda i ett glasrum för att ungarna inte ska sticka in fingrarna och bli av med dem (och även för att djuren inte ska kunna smita om de utan förmodan skulle kunna ta sig ur buren).
Efetr som det är mitt ansvarsområde så är det jag, och ingen annan som rör sig inom de där glasväggarna. Så en morgon när jag kom förra veckan så såg jag att inte locket var helt påsatt på hamster"buren" som en hamsterhane bodde i. Han bodde ensam för att han redan var tingad. Jag tryckte till locket på buren som stog på tredje hyllan och brydde mig inte ens om att titta om hamstern var kvar eller inte, klart han inte kan klättra på plast tänkte jag. Efter att jag hade gett alla mat och städat efter mig så går jag fram till kassan och skall väga upp foder, och vad är det då som kommer skumpandes, om inte den lilla jävla hamstern.
1. han lyckades ta sig ur buren fast det nästan är omöjligt,
2. han överlever fallet ifrån tredje hyllan (ca 2m, jag måste ha stege för att nå)
3. tog sig ut från det utbrytbara glasrummet utan att jag märkt det, 
4. han har sprungit igenom hela affären utan att bli upptäckt. Jag kan lova att jag var ganska kvick på att stoppa in han innanför tröjan,
inte ett ord om detta till Bossen hahah!

Idag såg jag hur han hade gjort. Han hade tagit allt spån och liksom lagt som en "ramp" upp till locket, Jag tänkte inte så mycket på det då men idag så hade byggt om och stog och "puttade" på locket. Haha! Kan verligen inte fatta att en hamster kan vara intelligent (plus att han var hane också, och killar brukar ju inte vara så smarta)
 




Kommentarer
Postat av: Sabine :) The one and only

hahahahhaa!!! Frida till och med en hamster lyckas finta dig ;) hehe

2010-08-26 @ 23:19:42
URL: http://sabineholmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0