Dag 2 - min första kärlek


Mattias Carlsson


Det var fest och jag var inte sådär jätte sugen på att följa med, så jag stannade hemma. Nästa dag följer jag med min kompis Emma och Jennie till en kille som heter Jönsa. På vägen berättar Emma att hon hade kysst en kille på festen igår och att hon nu var jätte kär i honom. Hans namn var Mattias! Hmm tänkte jag, som ALRDIG hade hört namnet trots att jag hade gått på Munkagård i flera månader redan. Jag frågade hur han såg ut så att jag visste vem jag skulle hålla utkik efter. "Du kommer se han med en gång" sa Jennie, "han ser ut som en iller!"
Mycket riktigt så fanns där en kille som lite smått liknade en iller, kort hår och enorma ögon. För att vara ärlig såg jag inget speciellt med honom och undrade vad det var som hade fått Emma att falla för just han?
Varje dag som gick umgicks vi med killarna och jag började sakta att få känslor för Mattias. Detta var självklart helt förbjudet eftersom att det var min kompis Emma som hade på G med honom. Jag vet fortfarande inte vad det var som gjorde honom så intressant, kanske var det för att han såg så oskyldig ut? Kanke var det för att han var upptagen?

Både Mattias och Emma var väldigt blyga, och alla (utom jag) försökte hjälpa dom.. Det var få gånger man faktiskt såg dem kyssas och jag kan lova att det gjorde ont att se. Jag kunde inte låta bli att titta på honom, och ärligt talat så hoppades jag att han skulle fatta att jag gillade honom. Varför annas sitter man och glor på en människa? Men nej..
Jag kände att jag bara ville röra honom och av misstag råkade jag ibland lägga min hand lite för nära hans, eller också råkade jag ibland placera min fot precis jämte hans.

Sen en dag kommer Emma till skolan och säger "Jag sov hemma hos Mattias idag". Nu är det kört, tänkte jag. Jag lägger ner det här, jag kommer aldrig få honom och jag är ju näst intill kriminell som går och förälskar mig i en av mina bästa vänners "paxade" kille. Emma fortsätter "jag vet inte varför men jag vill inte ha Mattias längre, jag vill bara vara kompis".......och DÄR kom leendet. YIPPIE! Det fanns bara ett problem, Mattias var ju dökär i Emma!

Vi var tillbaka hos Jönsa. Mattias skulle sova där inatt och de skulle över till Tilda och hämta en madrass. Jennie (som jag bodde ihop med) skulle sova hos sin pojkvän och då tog jag tillfället i akt. "Jennies säng är ju ledig, om ni inte vill krängla med madrasser alltså" Jag har aldrig sett Mattias ögon så stora, han var väl klart livrädd. Han som var så kär i Emma, inte kunde han sova hos en annan tjej! Som tur var så var han för feg för att våga säga nej!

Där låg vi i varsin säng med bara någon meter mellan oss. Jag berättade för han att Emma inte längre var kär i han.....men.... att jag var det!

Det var så det hela började. Mattias är min största, första och förhoppningsvis enda kärlek!
Jag tvivlar starkt på att någon ens orkar läsa detta! För de flesta helt ointressant :)



Kommentarer
Postat av: annie

Jag lääääste :-D

2010-11-15 @ 16:46:35
URL: http://cocabull.blogg.se/
Postat av: fridas kille

åh älskling älskar dig

2010-11-15 @ 22:22:08
Postat av: Tilda !

naaaaw :D

2010-11-20 @ 22:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0