Fridas hårtips

Jag har fått lite kommentarer om att jag börjar få slitet hår och att jag bör klippa mig. Alltid lika roligt att höra det! Vet själv att det är dags (har inte klippt mig på typ 7 månader) Oupps! Hemligheten är att vara snäll mot håret :)

Fridas hårtips!
1. Färga aldrig håret i onördan och undvik blekning
2. Duscha inte varje dag (tänk på att kändisar duschar håret 1gg/vecka)
3. Duscha inte i för varmt vatten
4. Låt håret självtorka
5. Fläta håret på natten (då slipper du jobbiga tovor på morgonen)
6. Skippa plattången - du är fin ändå
7. Gör hårinpackning ofta
8. Toppa håret med jämna mellanrum (det är en myt att håret växer fortare om man klipper det ofta, men däremot ser ett nyklipphår välskött ut och du slipper besvärliga tovor)

Minus för håret
Vet inte om alla tycker som jag men Bobby's kollektion av schampoo och balsam är fruktansvärt! Använde det en gång, ALDRIG MER! Till och med balsamet gjorde håret snustorrt (för att inte nämna schampoot) Sorry Bobby, you failed!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0