MORR!!!

Okej, jag har varit lite negativt till allting ett tag, men nu måste jag bara framföra mina åsikter igen.
När jag stog och väntade på bussen i Halmstad så gick det förbi en tant med en långhårig schäfer.. som var blandning med tax! Jag anser att raser kan blandas, det är ibland bra och man kan komma bort från rastypiska sjukdommar. Men när man blandar raser som överhuvudtaget inte har någonting gemensant i utseendet så fattar inte jag hur man är funtad. Tax är en tax och en schäfer är en schäfer. Tax är en liten ras och schäfer är en stor ras! Visst om man blandar benner sennen och leonberger eller Golden retriever och Labrador m.m.


Bild nummer 1 visar en såkallad golden doodle (golden retriever + pudel).
Bild nummer 2 visar en såkallad puggle ( Mops (pug) och beagle)
Nu dissar jag inte blandraser utan det jag ville säga är: lägg ner blandningar mellan små och stora hundraser. Snark kommer väl "sankthuahua" (sanktbernad + chihuahua)

Ha det najs!  <3

Kommentarer
Postat av: Sabine the one!

Du? Har du mens eller? Du har klagat hela veckan ;) hihi Nej men duuuuuu på dina länkar har du skrivit fel på "Sandra" Det står Sanda :) puuusss

2010-11-13 @ 21:10:48
URL: http://sabineholmstrom.blogg.se/
Postat av: anna

ja fick en schäfer/tax blandning som dom skulle avliva.. vet inget om henne men är en otroligt trevlig hund, fick bättre och starkare kropp än schäfern fast med taxhuvud. Fast enligt dig skulle ja kanske ha avlivat henne? Blandisar blir för det mesta mycket friskare än sönderavlade renrasiga.

2011-01-12 @ 12:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0