Klicker is tha shit


Just nu är ja hemma, såååå gott! Första gången sen sommarlovet nu!
Blev just lite irriterad på mig själv. När Zita gick på kurs så var "slutprovet" en tävling i lydnad. Hon kunde alla moment men det som fattades var ögonkontakt. Hur fasiken gör man för att få ögonkontakt med henne då?
Har aldrig kört med klicker på en hund, har trott att det typ ska vara lite krångligt - först lära hunden att klicket betyder att man gör rätt och sedan få den att bjuda på beteende. Men idag hade jag nget att göra så jag letade upp våran gamla dammiga klicker och täönkte att jag skulle öva lite ögonkontakt. Vipps!!!! 10 min senare har jag en hund som går fot med 100% fokus i mitt ansikte. Irriterande, kunde jag inte ha kommit på det LITE tidigare. Hahaha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0